Infopolítica en campañas críticas: el caso de Argentina, España y Venezuela en 2015.
Abstract: This article analyses the exposure to political information (infopolitics) for few of the publics that are more interested in
politics (politicians, political journalists, political researchers, and political consultants). The study considered three critical
elections: Argentina, Spain and Venezuela, following a concept proposed by V.O. key (1955). Empirical research is supported
by an online survey conducted in May 2016. There is a common trend to increase the use of digital sources, and integrate
them with traditional media. However we also significant differences in Infopolitics for the three countries analysed.
Este artículo analiza la exposición a información política (infopolítica) de los actores vinculados de forma
más directa a la política (los cargos políticos, los periodistas políticos, los académicos o profesores y los
consultores políticos) en las elecciones críticas, según el concepto de Key (1955), de Argentina, España
y Venezuela. La investigación empírica se apoya en un encuesta online realizada en mayo de 2016. Se
detecta una tendencia común hacia lo digital, y de integración con medios tradicionales, pero también se
observan diferencias significativas en la infopolítica en los tres países analizados.
Universal identifier: http://hdl.handle.net/10641/1258
Date: 2017-01
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- COMUNICACIÓN Y HOMBRE [180]