A look inside CLIL in the Canary Islands: PILE.
Author: Díaz Herrera, Nidia
Abstract: Many changes within the Spanish curriculum are being put into place with the implementation of programmes and plans such as Content and Language Integrated Learning/ “Aprendizaje Integrado de Contenido y Lengua” (CLIL/AICLE) and, more specifically in the Canaries, “Plan de Impulso de Lenguas Extranjeras” (PILE). This responds to a globalized and non-barrier world we are immersed in, where bilingualism, plurilingualism and learning languages other than the mother tongue are becoming a growing need for employment, further studies and communicating among regions. This dissertation aims to inform the reader how this strategic plan for the promotion of foreign languages (PILE) in the Canaries is becoming crucial for the improvement of communicative competence in foreign languages, promoting the increased number of centres, areas and subjects progressively, through different measures.
Dentro de los currículos españoles se están produciendo algunos cambios porque se están llevando a cabo programas y planes como Aprendizaje Integrado de Contenido y Lengua (AICLE/ CLIL) y, más concretamente, en la Comunidad Autónoma de Canarias, el “Plan de Impulso de Lenguas Extranjeras” (PILE). Todo ello responde al mundo globalizado y sin barreras en el que vivimos, donde el bilingüismo, el plurilingüismo y el aprendizaje de lenguas extranjeras se están convirtiendo en una necesidad creciente de empleo, estudios superiores y comunicación entre regiones. El presente estudio pretende informar al lector de cómo este plan estratégico (PILE) en Canarias está siendo crucial para la mejora de la competencia comunicativa en lenguas extranjeras, promoviéndose, de manera progresiva, el aumento en número de centros y asignaturas mediante diferentes medidas.
Universal identifier: http://hdl.handle.net/10641/1453
Date: 2018
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
Nidia Díaz Herrera_Master ... | 1.700Mb | View/ |
Collections
- MÁSTER 1 [2]