Storytelling personal en política a través de Youtube.

Loading...
Thumbnail Image
Identifiers

Publication date

2016

Start date of the public exhibition period

End date of the public exhibition period

Advisors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad Francisco de Vitoria
Metrics
Google Scholar
Share

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Una de las consecuencias de la americanización de las campañas electorales ha sido la incorporación de los rasgos personales propios del candidato como eje discursivo central en la estrategia política, implementando de este modo los parámetros propios de la personalización. Para ello, con frecuencia se emplea el relato como forma narrativa, con lógicas propias de la corriente del storytelling, por lo que estudiaremos el perfil de los políticos que han recurrido a esta técnica. Finalmente, reflexionaremos acerca de las limitaciones que cabe oponer al empleo de esta técnica y de este tipo de contenidos.
One consequence of the tendency towards the americanization of election campaigns has been the incorporation of the candidate’s private characteristics as a central concept in the political discourse strategy, so it implements traditional parameters of personalization. To do this, the story is often used as narrative with logical that belongs to storytelling. Therefore, we will study the profile of politicians who have resorted to this technique. Finally, we will reflect on the limitations that can be contemplated about the use of this technique and this type of contents.

Doctoral program

Description

Keywords

Comunicación política, Storytelling, YouTube

Citation