El logo político como instrumento de significado en la comunicación electoral.

Loading...
Thumbnail Image
Identifiers

Publication date

2010

Start date of the public exhibition period

End date of the public exhibition period

Advisors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad Francisco de Vitoria
Metrics
Google Scholar

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

El logo es una de las principales señas de identidad de cualquier compañía, producto, servicio o acontecimiento. Es la representación gráfica de su personalidad. Dentro de la comunicación electoral, un ámbito altamente persuasivo, el logo posee una presencia notable como firma visual del partido. La investigación que se presenta tiene como objetivo analizar los significados transmitidos por los atributos gráficos del logo político en las campañas electorales. Con este fin, se han analizado, en función de diferentes variables, los logos de los principales partidos políticos estatales españoles en las tres campañas efectuadas a nivel nacional entre 2007 y 2009.
The logo is one of the main hallmarks of any company, product, service or event. It is the graphical representation of its personality. In electoral communication, a very persuasive field, the logo has a remarkable presence as visual signature of the party. The research presented aims at analysing the meanings conveyed by the graphical attributes of the political logo in electoral campaigns. With this goal, the logos of the main Spanish state political parties in the three campaigns conducted nationwide between 2007 and 2009 have been analysed, in terms of different variables.

Doctoral program

Description

Keywords

Comunicación política, Comunicación electoral, Identidad visual, Logos

Citation